konstig måndag den 5

igår måndag var en konstig dag, jag var på tävlingarna uppe på hfrk och pratade med olika människor bland annat om hästar kostigt nog ? men de flesta berättade att deras hästar var sjuka hit och dit och jag sa  peppar peppar så har min häst (Flamir) aldrig varit sjuk. När sista klassen var slut  så skulle jag gå ner och göra vid honom för ridning när jag så ska ta ut honom ur boxen så kan han knappt gå !? Halt på alla fyra benen liksom. Jag ringde min vetrinär direkt och kollade om hon fortfarande var kvar på anläggningen eftersom hon varit där pga tävlingen. Det var hon så hon kom ner i stallet och konstaterade att Flamir hade Korsförlamning.  Kunde bero på att han var nyklippt att det var kallt att han hade vilat att han gått på fullt kraftfoder att han lekt med Ecco i hagen när det var hårt ute. Många faktorer som kunde spela in. Så det var Vila som gällde och mycket täcken på. Vi ändrade foderstaten och täckade på honom ordentligt, lät han stå inne idag.
Vi åkte ut i går kväll och kollade till honom då var det likadant, han rörde sig som en 90 åring. När vi kom imorse så tog jag in honom i ridhuset och gick med honom, då var allt som vanligt igen!  Han rörde sig som han alltid har gjort.
Pratade precis med vet och nu behöver han inte få någon medicin längre utan bara tilskott av E-vitamin, dessa djur är lustiga! han måste helt enkelt ha stått och kallnat till ordenligt efter att han varut ute i hagen och lekt på de hårda underlaget.

en annan konstig sak inträffade även igår, men det skriver jag om sen för nu ska jag till Flamir igen och checka läget. pusselli


Kommentarer
Postat av: louise

Min kompishäst, blev också så dålig för nån vecka sen men bara några dagar så varhan okej igen :/ ush, man får klä på dem ordentlig :/ hoppas det inte blir något mer! =)

2009-01-06 @ 21:29:58
URL: http://louisealeksandra.blogspot.com

bring it on:

Namn:
vi minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

åsikt:

Trackback
RSS 2.0