om julen


Vart man än går så är det julpyntat, på maxi, i köpcentat i butikerna när man kollar upp i andras fönster ser man adventsljusstakar och julstjärnor. Min arbetskollega gick och nynnade på det strålar en stjärna och pratade om luciatåget, mamma och pappa planerar när de ska ta hem granen och nästa helg är det julahoppningarna i Åsbo. Snön kom i fredags. Är det bara jag som inte är redo för julen än? Det är 2009 om en månad, vad ska jag ha på mig på nyårsafton eller framförallt vad ska jag göra på nyår? allt sånnt här brukar redan vara planerat in i minsta detalj vid det här laget men inte i år? Jag tror inte jag är redo för att börja kränga all julmat och alla andra onyttigheter än. Jag tror att jag har börjat leva mitt liv dag för dag numera och inte som innan i förtid. är det bra eller dåligt? konstigt känns det iaf. Känner ni er redo inför julen?

Kommentarer
Postat av: johanna

sv: japp, tyckte den va helt okej :)



jag är definitivt redo för julen :D

2008-11-24 @ 11:41:49
URL: http://kohanna.blogg.se/

bring it on:

Namn:
vi minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

åsikt:

Trackback
RSS 2.0