kärlek och hat

kärlek

 Stylebystars i all ära, de har alltid något som faller en i smaken och det är verkligen till rimliga priser, det är en bra och snabb leveranstid (det tar bara några dagar) och plaggen är i bra kvalite. Du slipper känslan av att "alla har likadan klänning som jag " eller  " den där kan jag inte köpa för halva min stad kommer att  gå runder i den sen". Nej de har inte så många klänningar eller kjolar eller vad det nu är utav varje utan plaggen är rätt unika. Plagg som man känner din fin och uppklädd i. Storlekarna är normala. Tummen upp för stylebystars.

Att jobba och följa sina vardagliga rutiner tycker jag om, visst de kan brytas ibland eller ändras det gör inget men när det är som det brukar vara det är då det är bäst. Träning på tisdagar och Onsdagar jobba helgen på ena stället och jobba tidag och torsdag på andra stället. Ni fattar vad jag menar, ibland är det liksom skönt när det bara får lov att vara som vanligt.

Clementiner, mums om man inte hade behövt skala dem så hade jag kunnat leva på enbart clementiner för gud vad gott det är spciellt de allra minsta som är jobbigast att skala de är de som är godast. Nackdelen är att det kan finnas vidriga kärnor i dem, men det är nästan aldrig några i de minismå.


hat

Julen, detta året har jag inte hunnit göra mig redo inför julen efter som det knappt hann vara höst. Jag kan inte känna någon julkänsla över huvud taget och därför känns det så himla meningslöst för mig att springa runder och vara "stressad" som det kallas att man är vid denna tid. Jag skulle kunna lägga de pengar som jag faktiskt igenligen inte har till julklappar på något helt annat istället. Sitta och göra sig till och vara trevlig inför släkt och andra bara för att det är jul är inte heller något jag känner för. Nej det hade varit skillnad om man vaknade på morgonen, kollade ut genom föstret och kunde inte se något annat än ett stort vitt snötäcke. Att man fick skotta uppfarten för att kunna köra ut bilden eller att man faktiskt fick frysa lite i sin tjocka Canadian Goose vinterjacka. Julen kan komma att bli allt mer överskattad.

Att känna sig ensam är inget vidare, alla måste ha någon som kramar och pussar på en ibland eller som bara finns där och vill prata med en om vad som helst. Någon som säger hur bra och fin man är eller någon som man vet alltid ställer upp för en om man behöver hjälp. För det suger verkligen att gå och lägga sig varje kväll och känna att man inte har någon bara för att man för stunden har tråkigt eller känner sig ensam.

Tekniska prylar, idag hade jag lånat hem en DVD box med huset fullt som jag hade tänkt se i mitt vardagsrum där det finns Tv och DVD men när jag sätter i en skiva så flimmrar bara bilen och det går inte att se  någon skiva i den (observera att båda fjärrkontrollerna är sönder så jag får trycka där framme på både Tv'n och Dvd'n) Jag går in i mitt rum (där jag inte har någon TV) och ska sätta i skivan i datorn som nu för tiden lever sitt egna lilla liv och bildskärms inställningarna som spelar mig ett spratt, det visar sig att jag inte kan kolla där iheller eftersom att formatet blir minst 10 gånger större än vad det ska vara så ni kan ju tänka er hur karaktärerna i huset fullt såg ut då. Jag provar och sätta i DVD'n i min lillasysters dator men den kan inte ta Amerikanska skivor för den har tydligen inte den inställningen tror ni att jag blir galen när ingenting fungerar i detta huset? Inte nog med det, när jag bestämmer mig för att kolla på parlamentet istället tror ni verkligen att  just kanal 4 fungerar i min källare då?

elli

Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha du har verkligen haft tråkigt!:D

2008-12-21 @ 23:28:22
Postat av: louise

Jag mockade dock ej till din häst men däremot tog jag in den :D en liten buse :P

2008-12-22 @ 21:39:24
URL: http://louisealeksandra.blogspot.com

bring it on:

Namn:
vi minns dig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

åsikt:

Trackback
RSS 2.0